The real bad guys

killer1

 

Er zijn mensen die denken dat we in Nederland helemaal losgeslagen zijn.

Dat rechters persoonlijk verantwoordelijk zijn voor de volstrekt uit de hand gelopen criminaliteit in dit land.

Met hun lage straffen en linkse zachtaardigheid.

De vier mannen op bovenstaande foto leven niet in Nederland.

Ze leven in landen waar de doodstraf een meer dan serieuze optie is.

En hebben elk meer dan 50 mensen uit het leven geholpen.

4 Responses to The real bad guys

  1. Jaap schreef:

    Ik mis eigenlijk een conclusie bij dit stukje Chris, klopt dat?

  2. rechtbankverslaggever schreef:

    @Jaap,

    Ik geef toe dat ik hem verstopt heb, maar volgens mij is hij toch wel te vinden….

    Ik verbaas me al tijden over de roep om zwaardere straffen. Is dat een hint?

  3. Jaap schreef:

    Dag Chris, dank voor je antwoord, inderdaad ik geloof dat ik hem wel snap inmiddels. Je bedoelt dat zelfs in landen met de doodstraf mensen zich niet laten afschrikken om verschrikkelijke misdrijven te plegen. Je zou ook kunnen zeggen dat het maar goed is dat deze multi-moordenaars in een land met de doodstraf wonen, dat zal wel voorkomen dat ze ooit weer toe slaan. Verder vind ik het zelf jammer om in een land zonder doodstraf te leven als ik lees wat er met Suzanne Martens is gebeurd. Nu zullen we deze man (nu nog verdachte maar er van uit gaande dat het misdrijf bewezen en aan hem toegerekend wordt) over een jaar of tien, twintig wel weer op straat tegen komen….

  4. rechtbankverslaggever schreef:

    @jaap: ik ben niet voor de doodstraf en denk dat zwaardere straffen inderdaad niet helpen. Als je misdrijven sec koppelt aan een straf, dan valt er veel te zeggen voor lange celstraffen. Maar als je in de praktijk kijkt naar de gevolgen…dan zijn er veel betere mogelijkheden.

    Wat de doodstraf betreft, daar ben ik uit principe op tegen. Maar dat is een hele andere discussie!

Reageren mag

