Drievoudige moordaanslag

 

Zat vandaag ruim zes uur bij rechtszaak over de moord op Ad Dillen (Lijsterbeslaan Groningen). Verdachte Gerard van D. schoot op 13 juli zijn buurman Ad Dillen door het hoofd. Daarna volgde hij een andere buurman tot in zijn huis en schoot hem daar door zijn buik. Op de weg terug naar huis, vuurde Van D. nog een kogel af op een derde buurman.

Moord, poging tot moord, poging tot moord.

Motief: conflicten in de buurt, ruziende kinderen, bedreiging.

Eis: 24 jaar gevangenisstraf. Onvoorwaardelijk.

Ik zat van negen tot half vijf bijna onafgebroken in de zittingszaal. Stuurde daarna binnen twintig minuten een kort internetverhaal naar Dagblad van het Noorden, typte een intro-tekstje voor de presentator van Radio Noord, construeerde een radioverhaal, sleepte een van de slachtoffers voor de microfoon en deed om vijf over vijf op Radio Noord en via een zender live verslag van de rechtszaak. Daarna typte ik het uitgebreide(re) krantenverhaal voor de krant van morgen.

Om half zeven reed ik naar mijn huis aan de rand van de stad.

Om zeven uur stopte ik mijn kinderen in bed. 

Om acht uur was er in de stad een vergadering over het voortbestaan van mijn voetbalclub.

Daarna heel even de kroeg in.

En nu ben ik moe en gaar.

Te moe en gaar om nog een verhaal voor mijn weblog te maken.

Morgen is er weer een dag.

Reageren mag

