Een bloemetje voor GeenStijl

Ik weet het. Ik ben de laatste tijd hard geweest voor GeenStijl. En zij voor mij. Het was schelden over en weer. Vandaar deze poging tot verzoening. Laat ik dan de slimste zijn.

Lieve mensen van GeenStijl. Annabel. Marck. De anderen.

Bedankt.

Toen ik begon was ik een marginale blogger. Een paar honderd bezoekers per dag. Maar wel met een duidelijk doel. De rechten van verdachten en daders naar voren halen. Laten zien dat het ook mensen zijn. Dat wij net zo makkelijk in hun schoenen kunnen komen te staan.

GeenStijl is een grote speler. Veel mensen brengen dagelijks een bezoekje aan de site. En we kunnen lang en breed praten over nut, noodzaak en inhoud, maar blijkbaar is er een markt voor.

De kracht van GeenStijl is groot en met krachten moet je voorzichtig zijn. Daar kun je tegen strijden. Al je energie in stoppen.

Maar je kunt er ook gebruik van maken.

Het heeft in het begin even geduurd, maar jullie hebben me gevonden. En ik geef het grif toe. Ik heb jullie een klein beetje zitten provoceren. Dat was niet netjes van me.

Maar jullie vonden en vinden het prettig om aandacht aan me te schenken. Nu meer dan ooit. Er gaat tegenwoordig geen dag voorbij of Chris Klomp staat op GeenStijl.

Ik ben jullie daar zeer erkentelijk voor. Jullie – en alleen jullie – hebben mij groter gemaakt dan ik zelf ooit had kunnen worden. Laat daar geen misverstand over bestaan.

Dankzij jullie ben ik in staat het lot van de dader onder het bereik van een groter publiek te brengen. Alleen vandaag al brengen jullie mij letterlijk duizenden extra bezoekers.

Daarvoor ben ik jullie zeer erkentelijk.

Maar misschien nog wel veel belangrijker:

Met mij vele daders.

23 thoughts on “Een bloemetje voor GeenStijl

  1. Mooi 🙂 Nu gewoon terug op twitter of ik plak de hele buurt onder de roze powned stickerd.

  2. Bril-fuckin-jant. Game, set and Match voor Klomp. Powned tot de macht dertig. En ze hebben het nooit aan zien komen. Jezus, hoe slim kun je zijn!

  3. Uitstekende blog. Prima. Het moet tot het grote publiek doordringen dat we allemaal met justitie in aanraking kunnen komen. En Geen Stijl die graag onderbuikgevoelens naar boven wilt brengen wil jou afzeiken, maar je krijgt zo een groter bereik.

  4. Tot vandaag had ik iig geen idee wie Chris Klomp is.. Dus inderdaad, de GS aandacht heeft je groter gemaakt. Helaas….
    Want een rechtbankverslaggever die begaan is met de rechten en het lot van verdachten? Puke … Daar hebben we de advocaten voor.

    Doe mij maar gewoon objectieve verslaggeving. En als je dan toch sympathieën wilt hebben, heb die dan voor de slachtoffers. Want voor hen staat er niemand in de die zaal.

    GS bashen? Prima! Wie kaatst etc….
    Overigens kies je daar wel voor de slachtoffers, wat ik dan weer niet consequent vind. Het zou logischer zijn als je ook daar aandacht vroeg voor de rol en de rechten van Castricum c.s.
    Maar wellicht doe je dat pas als GS voor de rechter staat?

  5. @Broos: een journalist dient voor een evenwichtige verslaglegging te zorgen. Door de aanhoudende en eenzijdige belangstelling voor het slachtoffer is het essentieel om aandacht te blijven vragen voor de dader. Dat heeft niets te maken met sympathie. Wel met een evenwichtig beeld van de rechtspraak.

  6. Beetje sneu Chris. “Toen ik begon was ik een marginale blogger […] met een duidelijk doel. De rechten van verdachten en daders naar voren halen. Laten zien dat het ook mensen zijn. Dat wij net zo makkelijk in hun schoenen kunnen komen te staan.” En nou blijk je toch gewoon een sneue aandachtshoer. Laat die hondelulle van GeenStijl er gewoon lekker in zakken.

  7. Alles dat je aandacht geeft, groeit. Hele mooie column. Je bent slimmer dan GeenStijl, Chris. En ze weten het.

  8. Geenstijl is een zielige hoop rechtse paupers die over lijken gaan, dus hemel ze niet te veel op die lutserts.

  9. Netjes dat dhr. Klomp hier aangeeft dat hij een ordinaire aandachtshoer is. Waarvan akte…

    Enjoy your 10 minutes of fame.

  10. Mooi Chris! Welcome back! Blogland is tenminste alweer een beetje leuker geworden! Vertrouwder ook.

  11. Pingback: Mensen met een mening: Google is trots op Nederland | DeJaap

  12. Blij voor je, maar ik volgde je daarvoor al. GeenStijl trouwens ook.

  13. Pingback: De slappe houding van @ChrisKlomp « het writersblockblog

Reageren mag

