Chris Klomp als online merk

Naamloos

Het staat nog een beetje in de kinderschoenen, maar het nieuwe initiatief Journa lijkt mij wel een kanshebber om meerwaarde te hebben voor (freelance) journalisten.

Het principe is simpel. Je kunt je als journalist aanmelden. Je verhalen worden er bij elkaar gezet en mensen kunnen je op dit podium gaan volgen. En zelfs sommige verhalen kopen.

Nou, leuk hoor Chris. Who cares? Is dat nou zo belangrijk?

Jazeker is dat belangrijk. Ik verkoop inmiddels een redelijk deel van mijn werk direct aan de lezer. Deels via Reporters Online op Blendle. Deels via betaalde tweets op @realtwitcourt.

Huh? Kan dat? Kun je geld vragen voor tweets? Wat is dat voor iets geks?

Ja, dat kan. Het levert zelfs een prijs op als je het goed doet. Werk is nooit gratis. Anyway. Als freelance journalist moet je tegenwoordig een eigen nieuwsmerk zijn als je zelf een beetje wenst te verkopen. Zo liggen de zaken. Maar dan moet de lezer mij natuurlijk wel weten te vinden.

En dat doen ze gelukkig ook.

Zo goed soms dat een uurtarief van 1000 euro (en veel meer) mogelijk is. Hoe dat werkt? U mag mij mailen,  ik ga niet alles verklappen. Maar het begint met een B en eindigt op lendle.

Uiteindelijk draait veel om bekendheid. Omdat je kwaliteit en je bereik je belangrijkste wapens zijn in de online verkoop. Dus kom ook hier eens een kijkje nemen en volg mij. Of niet. Maar dan heb ik u er in ieder geval op gewezen.

Meer kan ik niet doen.

 

 

 

 

2 thoughts on “Chris Klomp als online merk

  1. Ik vind het fantastisch hoe je dat doet. laat al die idioten zoals een micha kat maar lekker brabbelen en zeuren. Die verdienen niets en hebben een rotleven. Jij geniet!

Reageren mag

